Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Mer fornøyde med NAV-rekruttering
Arbeidsgiverne er mer fornøyde med rekrutteringsbistanden fra NAV nå enn før, viser en ny undersøkelse som Arbeids- og velferdsetaten selv har fått gjennomført.
Hele 77 prosent av dem som har bedt om bistand til rekruttering, sier seg fornøyd med den samlede innsatsen fra Arbeids- og velferdsetaten, NAV.
En tilsvarende undersøkelse ble gjennomført i 2005, og mange av besvarelsene er mer positive nå enn den gangen.
Arbeidsgiverne er mer tilfredse enn før med NAVs kunnskap om bransjene som de betjener. 62 prosent sier seg fornøyde, noe som er 9 prosentpoeng høyere enn i 2005.
Flere mener også at saksbehandlerne har gode kunnskaper om arbeidsmarkedet og ledige stillinger.
Også når det gjelder vurderingen tilgjengelighet, skårer etaten høyere enn før. Tre av fire sier seg fornøyde.
Flere mener også at de har hatt nytte av NAVs innsats for å skaffe kvalifiserte søkere.
Mens 92 prosent mener de har nytte av å kunne utlyse stillinger på NAVs nettsider. 46 prosent har selv registrert ledige stillinger på nav.no i løpet av siste havlår.
De mest positive tilbakemeldingene kommer fra arbeidsgivere innenfor offentlig forvaltning, undervisning og helse- og sosialtjenester.
Samtidig som mange arbeidsgivere er godt fornøyde med NAVs rekrutteringsbistand, er det også mange som er uvitende om hvilke tjenester og tilbud de kan nyttiggjøre seg hos etaten. For eksempel er hver fjerde uten kunnskap om at de kan inngå avtaler om inkluderende arbeidsliv.
"