Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Endring for endringens skyld
BOK: En stor andel av endringsprosessene som settes i gang i organisasjoner, mislykkes. Boken Endringskynisme setter søkelys på hvorfor det er slik.
Internasjonale undersøkelser har vist at så få som ti prosent av dem kan karakteriseres som vellykkede. Problemet endringskynisme oppstår når de ansatte opplever at det endres for endringens skyld, og ikke for å forbedre virksomheten.
Hvorfor er det slik? Og hvordan kan man unngå at endringsprosesser feiler?
Boken Endringskynisme forklarer fenomenet endringskynisme gjennom praktiske erfaringer fra norske virksomheter og teoretiske forklaringsmodeller. I bokens siste del rettes fokuset mot håndtering og forebygging av endringskynismen.
(Kilde: Gyldendal)