Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Grenser for tilgjengelighet?
Medarbeiderne har alltid mobilen på, og de er online de fleste steder og døgnet rundt. Men betyr det at de alltid skal stå til arbeidsgiverens disposisjon?
Behovet for å sette grenser for medarbeidernes tilgjengelighet er satt på sakskartet i Danmark.
Teleselskapet Telias pressesjef Rune Fick Hansen viser til nye trender i vår mobile atferd.
Online-press- Akkurat nå skjer det et voldsomt skifte, og det er et press om alltid å være online. Derfor må det være klare regler for når det er tillatt å la være å svare på sjefens oppringninger eller e-poster, sier Fick Hansen, ifølge Berlingske Tidendes næringslivssider, business.dk.
- Det er sinnssykt viktig å få dette på plass, understreker Telia-talsmannen.
Tema for fagbevegelsenHan mener temaet bør utfordre fagbevegelsen.
- Er det å regne som overtidsarbeid om man har en to minutter lang telefonsamtale med sjefen utenfor arbeidstiden?
Etterlyser holdningerI dansk fagbevegelse meldes det om en stigende interesse for problemstillingen.
- Folk etterlyser en holdning til dette, for mange medarbeidere går under på grunn av stress og utbrenthet allerede mens de er i 30-årene, sier Dorote Dandanell i Akademikernes Centralorganisation.