Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Rekrutterer via sms
Bemanningsbyrået Xtra personell starter i disse dager en nasjonal rekrutteringskampanje, der folk oppfordres til å sende en sms og få oversikt over ledige stillinger der de bor.
Kampanjen ble testet på bergensere et par uker før jul i fjor, og Xtra personell mottok flere hundre tekstmeldinger fra jobb-søkere.
- Vi fikk en betydelig økning i antall søkere i regionen i denne perioden. Det var såpass vellykket at vi nå velger å gjøre det til en nasjonal kampanje, forteller administrerende direktør i Xtra personell, Kristian Fæste.
Mer effektivt
Ved hjelp av plakater på buss og reklame på radio, skal bemanningsbyrået oppfordre folk til å søke tilgang til ledige stillinger der de bor. Tilgangen oppnås gjennom en WAP-portal, og dersom søkeren viser interesse, tar byrået kontakt.
- Medievanene er i endring, og det har vi tatt innover oss. Tradisjonell stillingsannonsering på papir gir ikke samme effekt som før, og derfor ønsker vi å finne mer effektive måter å få tak i folk på. Mange av de yngre menneskene som vi trenger reiser gjerne kollektivt og lytter på radio via mobilen, og da er det også enkelt å vise interesse via en sms, sier Fæste.
Bare begynnelsen
Bemanningsbyrået tror kampanjen bare er begynnelsen på en omforming av stillingsannonsemarkedet - hvor det å senke terskelen for kontakt mellom arbeidssøker og arbeidsgiver er sentralt.
- Mobilutviklingen går fort, og mobiltelefonene som kommunikasjonsflate er spennende, særlig med tanke på å nå den yngre generasjonen, sier Fæste.
"