Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
6 av 10 bruker sjeldent sosiale medier på jobb
Seks av ti nordmenn og svensker bruker i liten grad sosiale medier på jobben, ifølge en ny undersøkelse. Danmark ligger lavest, her er andelen nede i syv av ti.
(Ill.foto: Colourbox)
Svenskene er flittige brukere av sosiale medier i fritiden, men på jobben ser det annerledes ut, skriver nettstedet arbetsliv.se.
Seks av ti yrkesaktive svensker, 63 prosent, bruker ikke sosiale medier på jobben. Bare to av ti gjør det minst en gang i uka, til tross for at flere og flere virksomheter erstatter eller utvider sine intranett med sosiale medier, viser en undersøkelse utført av Ennova.
Tallene kan sammenliknes med undersøkelsen Svenskene og internett, som viser at 64 prosent av befolkningen bruker sosiale medier i en eller annen form, skriver nettstedet.
Visse yrkesgrupper bruker sosiale medier mer enn andre, som journalister og ansatte i markedsføring, reklame og salg.
I disse yrkesgruppene logger man inn på sosiale medier minst én gang i uka. Derimot bruker bare hver tredje leder sosiale medier regelmessig.
Undersøkelsen omfatter 31 000 medarbeidere i 28 land. I Sverige deltok 5800 personer.
"