Ny arbeidsbok i kreative metoder
Ønsker du å bli dyktig til å løse problemer og utvikle nye løsninger? Hva kreves i så fall? Og hvordan kan du arbeide mer effektivt og målrettet med nyskapning?
Nyskapning og kreativitet blir stadig mer etterspurt i arbeidslivet. Denne bokens utgangspunkt er at kreativitet ikke er en forutbestemt egenskap knyttet til bestemte personer og yrker, men en muskel som kan trenes målrettet opp.
En velutprøvd metodikk for nyskapning presenteres i boken; Den består at tre faser: kartlegging, idégenerering og foredling. For hver enkelt fase introduseres en rekke metoder med en praktisk steg-for-steg-beskrivelse og konkrete tips til gjennomføring. Boken har spiralrygg slik at den er mest mulig anvendelig i nyskapningsarbeidet.
For å bli dyktig i nyskapning er det lurt å bli fortrolig med et spekter av ulike kreative metoder. Det øker sannsynligheten for at vi kommer opp med gode løsninger.
Metodikken i boken kan brukes til å løse utfordringer knyttet til alt fra samhandling, organisasjonsstruktur, teknologi eller et ønske om å utvikle nye forretningskonsepter.
Boken egner seg for:
• organisasjoner som vil arbeide systematisk med nyskapning
• prosjektledere i organisasjoner som vil lede kreativt arbeid
• arbeidstakere som lever av å være kreative, og trenger påfyll av nye metoder
• studenter og elever som vil lære seg kreative metoder
• lærere i skolen som vil bruke kreative metoder i undervisningen
Forfatter: Erik Lerdahl
Utgivelsesår: 2017
246 sider
1. utgave
Bokmål
Har du leder eller HR-ansvar? Hold deg faglig oppdatert med Personal og Ledelse
- Last ned enkeltsider eller utgaver av bladet