KPMG henter lederprofiler
Henrik Lervold og Nina Hauge Schage blir sentrale i arbeidet med å realisere KPMGs videre vekstambisjoner og posisjonering i markedet når de overtar lederansvaret for marked, kundearbeid og kommunikasjon.
Henrik Lervold starter 1. september i rollen som Head of Clients and Markets. Han overtar stafettpinnen fra Graciella Garmann som skal lede utviklingen av et nytt tjenesteområde som etableres i KPMG.
Henrik kommer til KPMG fra stillingen som Head of Marketing and Communications hos konkurrenten PwC, hvor han blant annet har vært sentral i selskapets omposisjonering og merkevarebygging de siste fire årene.
– Da denne muligheten dukket opp så var det klin umulig for meg å ikke takke ja. Jeg kommer til et selskap med en svært sulten, markedsorientert og foroverlent toppledelse som vil ta en tydelig posisjon i markedet basert på gode verdier, og som har et ønske om å få til bra ting for kunder og samfunn. Å få bli med på deres vekstreise trigger meg veldig, sier Henrik.
Skifter kurs
I tillegg til Henriks ankomst, er KPMG også glade for at Nina Hauge Schage vil påta seg rollen som Head of Communications fra 1. oktober. Nina har flere års relevant erfaring, sist som kommunikasjonssjef i Vy, hvor hun har jobbet bredt med både intern og ekstern kommunikasjon, inkludert strategiske kommunikasjon og proaktiv eksternkommunikasjon. Før dette var Nina rådgiver i Geelmuyden Kiese og journalist i Nettavisen.
– Jeg gleder meg veldig til å videreutvikle intern- og eksternkommunikasjonen i selskapet sammen med resten av teamet, og er er takknemlig for tilliten KPMG har vist meg. Det har vært ekstremt spennende og lærerikt å være med på Norges mest omtalte navnebytte og arbeidet med å tydeliggjøre Vys rolle som operatør av mange typer transportmidler. Nå ser jeg frem til å utvikle ny kompetanse i et selskap med mange muligheter, som har en sentral rolle når det kommer til å hjelpe virksomheter med å drive og møte de raske endringene i samfunnet, forteller hun.
– Vi er svært fornøyde med å få Henrik og Nina med på laget. Begge bringer med seg verdifull kompetanse og erfaring som blir viktig for oss når vi skal realisere våre videre ambisjoner, sier Lars Inge Pettersen, administrerende direktør i KPMG Norge.
(KPMG/NTB Kommunikasjon)