Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Sosiale medier nytt kompetansekrav
Capgemini rekrutterer 1 000 nye konsulenter. For å kunne tilby nye og innovative løsninger for kundene skal de helst være yngre og ha gode kunnskaper om sosiale medier.
Ill.foto: Colourbox.
Den franske konsulentgiganten Capgemini satser mye på å skape et innovativt miljø. Med 1 000 nye konsulenter skal staben gjøres yngre og selskapet satser hard inn mot sosiale medier og digital foretningsvirksomhet.
– De siste ti årene har konsulentvirksomhet handlet om å la smarte mennekser gjennomføre ulike typer analyser hos kundene, sier Pierre-Yves Cros som er global leder for Capgemini Consulting, til IDG News i Sverige.
Han mener fremtidens konsulenttjenester kommer til å handle mindre om å senke kostnader og effektivisering, men mer om å bidra til innovasjon og nytenkning. Konsulentene må i større grad bidra til kundenes foretningsutvikling, og lære kundene å håndtere risiko på en smartere måte.
For å møte markedet vil selskapet gå utenfor de tradisjonelle systemleveranser og tilby tjenester som bygger på Facebook, Twitter og andre sosiale medieverktøy.
Les også Capgemini med ny konsulentstrategi