«Det er helt avgjørende å ha en meningsfull jobb.»
Bli litt bedre kjent med HRmagasinets nye spaltist!
Hvilke egenskaper ved deg selv vil du trekke fram?
Flink til å få folk til å «virke» på jobben.
Hvordan vil du bli beskrevet som kollega og ansatt?
Visjonær, kundeorientert, jobber strategisk mot mål.
Hva betyr mest for deg når du har fri fra jobb?
Familien.
Hva slags bagasje har livet gitt deg så langt?
Livet er nå.
Hva kjennetegner god ledelse?
Det er så mangt, men jeg liker Adam Grants quote:
1. Første regel på god ledelse: Verdsett din «mission» eller ditt oppdrag over deg selv.
2. Andre regel: Hvis du ikke bryr deg om folka dine, vil de heller ikke bry seg om din «mission» eller ditt oppdrag.
3. Hvis noen må fortelle deg de to første reglene, er du ikke klar til å lede.
Hva gjør deg ekstra engasjert?
Mening: Å ha en meningsfull jobb, at jeg jobber med noe som er større enn meg selv. Min visjon er å hjelpe så mange som mulig til å få det beste ut av sitt arbeidsliv, gjennom økt jobbengasjement.
Mestring: Å føle at jeg får utviklet meg, når målene og mestrer dem.
Medbestemmelse: Å føle at jeg har innflytelse, kan få gjort ting litt på min måte.
Tilhørighet: Gode relasjoner.
Hva holder deg våken om natten?
Jeg sover godt, men tenker mye på hvordan jeg kan bidra enda bedre med tanke på miljøutfordringen vi står overfor.
Koronakrisen er over. Alt er trygt. Hva er det første du gjør?
Dra på konsert med gode venner.