
Skal automatisere rekrutteringsprosessen
REKRUTTERING: Ved hjelp av kunstig intelligens, big data og maskinlæring – skal Mojob og Personalhuset snu bemannings- og rekrutteringsbransjen på hodet.
Mojob og Personalhuset går nå inn i et forskningsprosjekt som fokuserer på automatisering av rekrutteringsprosesser for bedrifter.
- Om kort tid vil mye av rekrutteringen bli gjort av roboter. Vårt mål er å gjøre Personalhusets prosesser 10 ganger mer effektive enn konkurrentene, sier Tobias Nervik, daglig leder i Mojob.
Personalhuset Staffing Group har over 15 år med erfaring i bransjen. De tar med seg vital kompetanse om bransjen inn i samarbeidet.
- Mojob kan snu hele rekrutteringsbransjen på hodet. Vi ser at Mojob vil gi oss et langsiktig konkurransefortrinn. Kombinasjonen av avansert teknologi med et enkelt brukergrensesnitt, fikk oss til å elske løsningen. Mobile og automatiserte løsninger er fremtiden, sier Hilde Lekven, konsernsjef i Personalhuset Staffing Group.
Mojob er et komplett rekrutteringsverktøy på mobil og web. Mojob gjør rekrutteringsprosessen raskere og enklere, ved hjelp av automatiserte videointervju og et mobilt brukergrensesnitt likt dating-appen Tinder.
- Personalhuset vil hjelpe oss med å utvikle konseptet videre. Ved å gå sammen om å tilby innovative produkter til markedet, vil vi kunne dra nytte av deres store distribusjonskraft, sier Nervik.
Otiga Group AS, eier av Personalhuset har samtidig gått inn som eier i Mojob.
Har du leder eller HR-ansvar? Hold deg faglig oppdatert med Personal og Ledelse
- Last ned enkeltsider eller utgaver av bladet