Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
10 ting du bør vite om arbeidsglede
Et dansk nettsted har listet opp de ti viktigste punktene du bør kjenne til om arbeidsglede. De ti punktene følger her.
(Ill.foto: Colourbox)
1. Undersøkelser viser at virksomheter med glade ansatte klarer seg opp til dobbelt så godt på bunnlinjen.
2. Arbeidsglede er en av de tre viktigste kilder til livsglede.
3. Arbeidsglede er den beste kur mot stress. Stress kommer ikke nødvendigvis av å arbeide for mye, men av å mistrives mens du arbeider.
4. Mer arbeidsglede kan redusere sykefravær og personalkostnader dramatisk.
5. De tre største kildene til manglende arbeidsglede er travelhet, sladder og mangel på ros og anerkjennelse.
6. Din arbeidsglede er ditt ansvar. Ikke lederens, ikke kollegenes og ikke samfunnets.
7. Leder og virksomhet har et ansvar for å skape rammer som gjør det enkelt å trives.
8. Arbeidsglede oppstår både av en virksomhets politikk, strategier, planer og hierarkier og av de ting som du og jeg gjør her og nå.
9. Arbeidsglede oppstår ikke av lønn, bonus, titler og frynsegoder. Det kommer av to ting: Resultater - det vil si å gjøre et godt stykke arbeid som man kan være stolt av, og sosiale forhold, det vil si å ha det godt med de menneskene man arbeider sammen med.
10. Arbeidsglede kommer ikke av seg selv, og det krever en langsiktig, planlagt innsats fra både ledelse og medarbeidere.