Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Få en effektiv start på dagen
Selvdisiplin kan være en vanskelige å praktisere, spesielt når oppgavene utsettes eller forsinkes. Lær deg de enkle knepen for å komme gjennom alle gjøremålene.
Ill.foto: Colourbox.com
Harvard Business Review har listet tre gode råd for å bli mer effektiv i jobben.
1. Tre før lunsj
Sørg for å få løst tre oppgaver før lunsj. Statistikken viser at det du starter med, og kommer halvveis med, vinner i kampen om din oppmerksomhet. Da kan du nyte lunsjen vel vitende om at du er kommet langt på vei.
2. Start med de krevende oppgavene
Tenk tid og tempo. Del prosjektene i mindre deler. Ta de som er mest tidkrevende først på dagen og vær sikker på at det som gjenstår er mindre omfattende. Hvis du gjemmer den krevende biten til dagens slutt, er det større sannsynlighet for at du ikke har nok energi til å få løst oppgaven skikkelig.
3. Gjør flere ting samtidig
Hjernen fungerer godt med repetisjon. Noen arbeidsoppgaver er ren rutine dermed kommer mye lengre om du løser ensartede oppgaver samtidig.