Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Snakker du for høyt på kontoret?
Da gjør du deg skyldig i det verste bruddet på skikk og bruk på kontoret melder HMS Magasinet.
<em>(Ill.foto: Colourbox)</em>
I en ny amerikansk undersøkelse fikk kontoransatte spørsmålet om hva de mente var det største bruddet mot god takt og tone på arbeidsplassen. Resultatet viser at om du vil holde deg inne med kollegene i ett åpent kontorlandskap, er det beste å dempe stemmen i telefonsamtaler, skriver Du&Jobbet. 36 prosent svarte at de var plaget av kolleger som snakket for høyt i telefonen.
Å henge rundt kolleger
På andre plass kom det å prate med eller henge rundt en kollegas skrivebord (23 prosent). Øvrige irritasjonsmoment var å spise sterkt krydret mat (15 prosent), ha et rotete skrivbord (14 prosent) mens 8 prosent irriterte seg over kolleger som gikk fra en telefon med en høy ringelyd.
Best å love bot og bedring
Gjør du deg skyldig i noen av disse ”kontorforbrytelsene”? I så fall kan det være best å love bot og bedring, ikke minst for den som vil gjøre karriere.
I undersøkelsen sa nemlig mer enn åtte av ti at høflighet mot kolleger påvirker karrieremulighetene. Av disse mente fire av ti at høflighet hadde stor betydning og gjorde at man kunne gjøre en raskere karriere, mens like mange mente at det hadde en viss innflytelse, men at kunnskap spilte en større rolle.
Sju av ti mente likevel at folk ble mindre høflige jo høyere opp i bedriften de klatret.
Studien bygger på svar fra drøyt 450 kontoransatte i USA.
Du kan lese mer om studien her.
"