Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Merkevare på arbeidsmarkedet
Employer Branding er et begrep som har fått stadig mer omtale i internasjonale medier de siste årene. Det innebærer at markedsavdelingen og HR-avdelingen gjør felles sak i arbeidet med å tiltrekke seg gode medarbeidere.
Ståle Rooth i MarkUp Consulting holder kurs i Employer Branding for HR Norge. Han har følgende korte forklaring på hva employer branding egentlig er:
- Det handler om én ting. Å posisjonere seg som en attraktiv arbeidsgiver overfor utvalgte målgrupper. Employer Branding er et langsiktig arbeid ut fra en bevisst plan. Merkevarer bygges over tid, sier han.
Employer Branding handler om merkevarebygging overfor arbeidstakere. Målgruppene er både dem man ønsker å rekruttere eksternt og de som allerede jobber i organisasjonen. I disse tider er det et tema som naturlig nok opptar mange arbeidsgivere.
Les intervjuet med Ståle Rooth om Employer Branding her.
"