Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Personec fusjonerer med Tradimus
HR-selskapet Personec fusjonerer med logistikk- og outsourcingselskapet Tradimus. Sammen blir de Aditro, med et selskap med 4100 ansatte i sju land, hvorav 513 i Norge.
Nyheten om sammenslåingen av Personec og Tradimus ble kunngjort i dag. Det nye selskapet, Aditro, skal være en nordisk leverandør av forretningsløsninger innen kundeservice, økonomistyring, HR og logistikk.
Fusjonen innebærer at Personec-navnet forsvinner.
I Norge vil selskapets virksokmhetsområder forleøpig være HR og lønn - altså det som til nå har vært Personecs virksomhet - foruten kundetjenester og logistikk.
Helhetlig aktørAditros mål er å være en helhetlig aktør i et voksende market som til nå er betjent stykkevis.
- Markedet for systemer og tjenester innenfor forretningsstøtteprosesser vokser med ti prosent i året i Norden. Aditros mål er å volkse raskere enn markedet, sier markedsdirektør i Aditro Norge, Christer Gavelli.
Til nå har han hatt samme tittel i Personec Norge.
Ikke bare outsourcing- Aditro skal være en spesialist på forretningsstøtteprosesser, ikke en spesialist på outsourcing, sier han.
Når virksomheter outsourcer ulike funksjoner, for eksempel HR og lønn, er det for å kunne konsentrere seg om egen kjernevirksomhet
- Det vi ser nå, er også at kundene forventer at man da kan håndtere de fleste prosesser og få et bredt spekter av tjenester og løsninger fra en og samme leverandør, sier Gavelli.
Betjene større kunderHan tror at sammenslåingenav Personec og Tradimus setter det nye selskapet i stand til å betjene mye større kunder enn det som var mulig hver for seg.
- Vi får mer kompetanse, flere ressurser, økt fleksibilitet og større evne til å investerei produktutvikling.