Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Må betale mer for kompetansen
Arbeidsgivere i reiselivsnæringen må finne seg i å betale bedre for å få tak i den kompetansen som er nødvendig for å utvikle bransjen videre, innrømmer styrelederen i NHO Reiseliv.
Det er Ragnar Heggdal, styreleder i NHO Reiseliv som innrømmer at et lønnshopp er nødvendig for at reiselivet ikke skal tape i rekrutteringskampen.
- Vi skal utvikle en opplevelsesindustri. Vi må få tak i de beste folkene for å vinne, og da er vi av og til nødt til å betale godt, sier Heggdal til Romsdals Budstikke, ifølge reiselivsfagbladet Travel News.
- Vi må konkurrere med andre bransjer om disse folkene. Det kan bety at vi må betale ganske mye for å få dem. Vi kan ikke vente at utviklingen blir lønnsdempende framover, fortsetter han.
Heggdal understreker likevel at han ikke oppfordrer til lønnsfest på NHOs vegne. Lønnsutviklingen må være forsvarlig og i tråd med øknomisk yteevne.
- Pengene må komme inn først. Poenget mitt er at vi må være konkurransedyktige, sier Heggdal.