Seniorpris til DNV og Lillesand produkter
Rekrutteringskampanje og Seniortorg ga uttelling for bedriftene som fikk prisen for Årets seniorinitiativ.
Prisen Årets seniorintiativ ble i dag delt ut av Senter for seniorpolitikk. De to bedriftene som deler prisen i år er DNV og Lillesan produkter.
DNV får blant annet prisen for sin rekrutteringskampanje rettet mot seniorer. Annonsene ble kjørt i de store avisene i tillegg til i lokalaviser.
I annonseteksten reklamerte DNV Maritime blant annet for mulighetene til å få være med i et senior-trainee-program for intern opplæring.
Kampanjen resulterte i over 200 søknader, og det ble totalt ansatt et tjuetalls ingeniører. I ettertid erfarer DNV Maritime en økt mengde av søknader i ordinære stillinger fra seniorer.
Seniortorg
Lillesand Produkter as får prisen blant annet for sitt Seniortorg, som fungerer som et treffpunkt for erfaringsutveksling, selvstudie, veiledning og ikke minst motivasjon og mestring.
Lillesand Produkter har etablert et nettverk med over 200 virksomheter i Aust-Agder. Seniortorget fungerer som en rekrutteringspool der virksomhetene kan finne kandidater for fast jobb, for vikariater eller engasjement.