Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
BI: Stor økning i søkerpågangen
Handelshøyskolen BI opplever en rekordstor pågang av søkere. Veksten fra i fjor er på hele 15 prosent.
862 flere personer søkte seg til BIs ulike studier i år sammenliknet med i fjor. Alle skolene og nesten alle bachelorstudiene har framgang når det gjelder pågangen.
Les også: Drømmer om ny karriere
Som i fjor er det stor interesse for å studere finans. På bachelornivå er økningen for finansstudiene på 38 prosent. Siviløknomstudiet går fram med 35,7 prosent.
Internasjonal markedsføring
Den sterkeste økningen er likevel innenfor internasjonal markedsføring og entreprenørskap. Disse studiene opplever en vekst på henholdsvis 43,8 og 42,7 prosent fra i fjor.
Les også: Bank og finans på topp i etterutdanning
Et mer HR-relatert studium som bachelor i økonomi og administrasjon øker med 28,7 prosent, det vil si 277 flere søkere enn i fjor. Bachelor i markedsføring øker med 17,3 prosent, noe som betyr en økning på 134 søknader fra 2007 til 2008.
Vitenskapelig høyskole
- BI er inne i en positiv trend for tiden, fastslår rektor Tom Colbjørnsen.
Gode evalueringer og ikke minst godkjenning fra NOKUT som vitenskapelig høyskole har betydning.
- Akkrediteringen som vitenskapelig høyskole betyr at BI enda raskere kan utvikle og tilby relevante og gode udanningstilbud i tråd med stadig nye og endrete kompetansebehov i norsk arbeids- og næringsliv, sier han.
"