Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Heller PR enn reklame
PR er billigere og mer effektivt enn reklame, lyder det fra danske bedrifter som har deltatt i en ny undersøkelse om markedsføring.
Godt over halvparten av deltakerne svarer at de anser PR som mer troverdig enn reklame, og 37 prosent vektlegger at PR er billigere. Det melder Erhvervsbladet.dk
PR støtter opp
Undersøkelsen er utført av kommunikasjonsbyrået KommunikationsGruppen, og 214 styremedlemmer i ulike danske bedrifter - med minimum ti ansatte - ble intervjuet.
28 prosent av de spurte oppgir at de benytter seg av PR for å støtte opp om reklame- og salgsaktiviteter, ifølge nettstedet.
- Denne utviklingen ser vi mer og mer av. Stadig flere virksomheter anser reklamens effekt som større dersom budskapet støttes av en samtidig PR-innsats, sier direktør i KommunikationsGruppen Lisbeth Wirgowitsch.
Samarbeider
Hun peker også på samarbeidet mellom de to markedsføringskanalene:
- Vi ser stadig oftere at PR- og reklame-byråer samarbeider, eller at reklamebyråene oppretter egne PR-avdelinger, sier hun.
(Erhvervsbladet.dk)