Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Bedriftens verdigrunnlag frister mest
En av fire mellomledere synes at bedriftens verdigrunnlag og et sterkt varemerke er det viktigste når de søker ny jobb. Høy lønn kommer lengre ned på listen.
De myke verdiene teller mest når mellomledere søker seg videre, det viser en ny undersøkelse. Ill.foto: Colourbox.com
Selv i en tid med lavkonjunktur er det de myke verdier som spiller inn når ledere ser seg om etter ny jobb. Det viser en undersøkelse fra det globale rekrutteringsbyrået Michael Page. I mars måned ble rundt to hundre ledere intervjuet om hva de verdsetter høyest hos en ny arbeidsgiver.
Dette betyr mest:
27 prosent - Verdigrunnlag og et sterkt varemerke23 prosent - Et interessant produkt eller nisje7 prosent - Bedriftens økonomi 5 prosent - Høy lønn og attraktive frynsegoder
- Velkjente bedrifter med et godt rykte tiltrekker seg ny arbeidskraft. Det er overraskende at ikke lavkonjunkturen har fått flere til å verdsette bedriftens økonomiske stabilitet høyere, sier Stephane Salto som er leder for Michael Page Internasjona i Sverige.
Økende redsel for å miste jobben
De samme mellomlederne ble også spurt om de var redd for å miste jobben i nær fremtid. Her har uroen økt betydelig de siste månedene. I januar trodde 8 prosent at de kunne risikere å miste jobben, i februar og mars økte disse tallene til 21 og 25 prosent.
(Chef.se)