Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Doblet trafikk hos rekrutterer
Mediarekruttering har hatt en dobling i trafikken på sine nettsider. Ikke fra arbeidsgivere men fra mediefolk på jobbjakt.
- Aktiviteten i basen vår på antall nyregistreringer og kandidater som oppdaterer sin CV har doblet seg siden i sommer, sier daglig leder og rådgiver Henrik Sandberg i Mediarekruttering AS.Leier kompetansen i nedgangstider Selskapet har rundt 7000 jobbkandidater i sin base og har fortsatt en jevn strøm av nye jobbsøkere som ønsker å registrere seg.- Vi opplever at bedriftene i større grad vil leie inn kompetanse fremfor å ansette selv. Dette gir dem en større fleksibilitet. Vi har jobbet med prosjektbasert bemanning en stund og satser ennå mer i den retningen fremover, sier han.- Vi var nok litt overrasket over at så mange av våre kandidater var interessert i jobber med kortere tidsperspektiv, forklarer Sandberg til Ledernett.no.