Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Seilte seg til sølv
Pearl of Scandinavia, som seiler mellom København og Oslo, er Danmarks nest beste arbeidsplass. Mer ansvar til de ansatte og en ledelse som lytter er blant tiltakene DFDS har gjennomført i Danmark og Norge.
Københanvbåten er kåret til nest beste arbeidsplass i Danmark.
I helgen kåret det danske Fellesforbundet årets beste arbeidsplass og Københavnbåten gikk av med sølvmedaljen. I følge DFDS Seaways kom ikke suksessen seilende helt av seg selv.
Satset stort ombord
For to år siden opplevde DFDS Seaways svake resultater. Gjennom et større analysearbeid ble de bevisst på hvor mye besetningen ombord betydde for kundenes opplevelse av reisen.
– Vi har prioritert ressursene våre dit kundene er. Det er ingen kunder som blir glade fordi det er mange på hovedkontoret. Det er personalet om bord som er viktige, sier leder i Norge, Vivian Sivertsen.
DFDS Seaways omlegging handlet om å delegere ansvar og oppgaver til personalet, og å trene alle i salg. I tillegg ble organisasjonen effektivisert.
Vivian Sivertsen er leder for DFDS Seaways i Norge. Hun har vært med på den store omleggingen i selskapet de siste årene.
Dialog i stedet for ordre
– Tidligere opplavde nok mange ansatte at det var mest ordre og lite dialog og informasjon. Nå er dialog trukket frem som noe av det viktigste vi gjør, og alle blir oppfordret til å si sin mening, sier Sivertsen.
Årets kundesenter
Forandringen, som har vært gjennomført i begge land, har resultert i et kraftig oppsving for DFDS Seaways de siste to årene.
I april i vant DFDS i Norge tittelen som årets kundesenter, basert på en test av kundesentrene til store norske bedrifter.
– Vi har gitt mye ansvar nedover og medarbeiderne har fått mer myndighet. I tillegg har vi jobbet mye med å bli bedre på kundeservice og salg, sier Vivian Sivertsen.
Hold deg oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev som blir sendt ut en gang i uken. Enkeltutgaver av Personal og Ledelse kan du kjøpeher.
" FAKTADFDS er det eneste rederiet som seiler mellom Oslo og København. De to skipene som seiler på ruten er Pearl of Scandinavia og Crown of Scandinavia, som har plass til henholdsvis 2168 og 2044 gjester. Pearl har 300 ansatte som arbeider i to skift, 14 dager om gangen.