Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
NM i kommunikasjon
Kommunikasjonsfolket har kåret bedriftene som er best på kommunikasjon: DnB NOR, Storebrand, Statoil og Røde Kors vinner i sine bransjer. Norwegian har det beste kommunikasjonsteamet og Stormberg er suveren på innovativ kommuniksajon.
Trine Larsen, leder i Hammer & Hanborg Norge.
– God kommunikasjon anno 2010 er åpen, ærlig og rett frem. Dette er tydelig når norske kommunikasjonsfolk velger sine vinnerbedrifter, sier Trine Larsen, leder i Hammer & Hanborg Norge.
Best på kommunikasjon
Norske kommunikasjonsfolk har kåret hvilke bedrifter som er best på kommunikasjon i fire ulike bransjer. Nedenfor følger vinnerne.
Bank og finans: DnB NOR vinner for ”hvordan selskapet håndterte finanskrisen, men også for en synlig kommunikasjon som tiltaler det norske folket”.
Forsikring: Storebrand vinner, fordi selskapet er en ”åpen og ærlig trygghetsleverandør”.
Les også: Knallstart på karrieren
Olje, gass og energi: Statoil vinner ”for profesjonell kommunikasjon og for at selskapet møter kritikk på en troverdig måte.”
Les også: Norske bedrifter vinner talentene
Ideelle organisasjoner: Røde Kors vinner takket være en ”tydelig og rett frem kommunikasjon om organisasjonens arbeid med krisehåndtering”. Organisasjonens bruk av sosiale medier fremheves.
Les også:Kommuniser i krisetid - eller dø
Norwegian – Norges beste kommunikasjonsteam
"
Bak en synlig bedriftsleder og en virksomhet som treffer med sin kommunikasjon står det gjerne en dyktig kommunikasjonssjef. Derfor ba Hammer & Hanborg norske kommunikatører om å kåre Norges beste kommunikasjonsteam.
Vinneren ble Norwegian – med kommunikasjonsteamet administrerende direktør Bjørn Kjos og kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik.
Personal og Ledelse har tidligere skrevet om Bjørn Kjos som har håvet inn den ene prisen etter den andre. I fjor fikk han blant annet Kunsten å lede av HR-Norge og Entrepreneur of the Year av Ernst & Young.
Stormberg – mest innovativ og nyskapende
"Spesialtema for årets utgave av undersøkelsen Kommunikatøren var sosiale medier. Stormberg, med gründer Steinar J. Olsen i spissen – kåres til Norges beste på innovativ og nyskapende kommunikasjon. Tidligere har Steinar Olsen blant annet blitt kåret til norges synligste bedriftsleder.
Les også: Raus etikk gir god butikk
Kommunikatøren er Nordens største undersøkelse blant folk som arbeider med kommunikasjon, informasjon og markedsføring. Tirsdag 4. mai offentliggjorde rekrutteringsselskapet Hammer & Hanborg resultatene av Kommunikatøren 2010.
Hold deg oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev som blir sendt ut en gang i uken.
"