Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Årets Hotelier fra Bergen
Hotelldirektør Nina Askvik er kåret til Årets Hotelier 2011 i forbindelse med Serviceforum i Stavanger. Askvik ble valgt på grunn av sine og hotellets økonomiske resultater, samt kunde- og ansattes tilfredshet.
Nina Askvik har vært hotelldirektør ved Radisson Blu Hotel Norge i Bergen siden 2009.
Askvik er den andre i rekken som kan smykke seg med utmerkelsen ”Årets Hotelier”. Sist gang var det Rica Seilets direktør Ragnar Palsson som fikk utmerkelsen.
Motivere ledere
Prisen som Årets Hotelier er ment å motivere ledere og skape forståelse for viktigheten av videreutdanning og innsikt i nye trender. Serviceforum samler aktørene innen hotell- restaurant – og reiselivsbransjen, og er en årlig fagkonferanse ved Norsk Hotellhøgskole.
Leverer resultater langt over det vanlige
I juryens begrunnelse heter det blant annet at Nina Askvik alltid er til stede for sine ansatte og gjester. Hun leverer svært gode økonomisk resultater, og hotellet leverer resultater langt over det vanlige i markedet. I tillegg fikk hotellet i 2010 NHO Reiselivs HMS-pris for forbygging og oppfølging i HMS arbeidet.
Det var en stolt og svært glad prismottaker som også takket sine kolleger for prisen som årets hotelier.
– Tusen takk til alle mine fantastiske avdelingsledere hjemme på hotellet, Radisson Blu Hotel Norge – det er deres pris, også! Jeg hadde aldri kunnet stå her og ta i mot berømmelse for jobben jeg gjør hvis det ikke hadde vært for dyktige og lojale avdelingsledere, sier Askvik i en pressemelding.
Skolepulten venter
Som premie kan Nina Askvik se frem til to uker etterutdanningskurs, inkludert reise og opphold, på General Manager Program (GMP) ved Cornell University - School of Hotel Administration i USA. Skolen regnes for å være verdens fremste lærested for hospitality management.
Cornell Hotel Society Norway Chapter tok initiativ til prisen Årets Hotelier i 2010, sammen med en rekke servicebedrifter og hotellselskap. Formålet er å fremme resultatorientert og nytenkende lederskap blant fremgangsrike hotellfolk.
Fagtung jury
Juryen bak Årets Hotelier har bestått av Morten Thorvaldsen (administrerende direktør i Thon Hotels), Sidsel Haavardtun (Vice President Human Resources, Rica Hotels), Leif Evensen (styremedlem Cornell Hotel Society, Norway Chapter) og Tarje Hellebust (regiondirektør i Rezidor og adm dir for Radisson Blu Plaza).