Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Sikrer at alle ansatte får digital kompetanseutvikling
Møller Mobility Group, det ledende bilkonsernet i Norden og Baltikum, har inngått et strategisk samarbeid med Videocation.no om levering av digitale kurs- og opplæringsprogram.
– Under Covid-19 perioden har Møller Mobility Group brukt Videocation.no-plattformen til å tilby kurs og kompetanseutvikling for de ansatte som har vært permitterte, sier Nina Moi Edvardsen, HR-direktør i Møller Mobility Group.
- Nå som vi tilbakekaller permitterte tilbyr vi nå denne plattformen til samtlige medarbeidere i Norge, hvor vi ser på muligheter for å skreddersy innholdet til våre behov fremover.
Møller Mobility Group er et familieeid konsern som er engasjert innen import, salg, service og finansiering av Volkswagen, Audi, Škoda og SEAT, med ca. 3000 medarbeidere i Norge. Hoveddelen av medarbeiderne jobber i kjeden Møller Bil, hos en av de 44 forhandlerne i Norge.
– Vi er veldig stolt over å ha fått Møller Mobility Group som vår største konsernkunde, sier Marius Olsen som er adm. direktør for Videocation AS.
Videocation.no er en heldigital læringsplattform som utvikler, kvalitetssikrer og publiserer nettkurs for det norske bedrifts- og personmarkedet, så vel som for offentlig sektor.
FINN.no gikk nylig inn som eier i Videocation, som forventer kraftig vekst i årene fremover når de tar opp konkurransen med de globale teknologiaktørene innen digital opplæring.
– Kompetanse er nøkkel til suksess, og engasjerte og lærevillige medarbeidere er en forutsetning for at vi lykkes i å nå våre mål. I møte med markedsendringene vi ser eksternt blir vi nødt til å tilpasse måten vi bygger kompetanse på internt. Faglig påfyll står dermed sentralt for å sikre vår ledende posisjon i markedet, sier Nina Edvardsen.
Foreløpig er 75 kurs tilgjengelig i løsningen og flere kommer etter hvert.
– Gjennom samarbeidet får vi mulighet til å utvikle og distribuere egne videokurs for våre ansatte på en effektiv og enkel måte. Alle får lett tilgang i den digitale løsningen, kan gjennomføre kurset og avlegge testen etter fullført program. Møller har en skreddersydd Videocation.no-portal slik at deres ansatte får en Møller-spesifikk tjeneste som inkluderer alle 75 kursene i Videocation sitt kurstilbud, sier Nina Edvardsen.
I Norge ligger vi bak når det kommer til digitalisering av arbeidsstokken. Videokurs hjelper til å digitalisere bedriftene, samtidig som det bidrar til å senke bedriftens kostnader og miljøavtrykk. En forskningsbibliografi fra 2001 gjennomgår 355 studier og konkluderer med at det ikke er noen forskjell i læringsutbytte mellom klasseromskurs og nettkurs.
Videocation har etablert et eget studio i Oslo med topp moderne teknologi og flerkameraproduksjon som sikrer at kurs- og opplæringsmodeller raskt kan bli tatt fra ide til publisert kurs. Videre bruker Videocation avansert teknologi når vi lager kurs for å ha god pedagogikk og opplevd relevans. I løsningen ligger blant annet visuelle virkemidler som digital tvilling, 3d animasjoner og miljøplassering.
(Møller Mobility Group/NTB Kommunikasjon)