Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Her er koronakrisens helter
Norske arbeidstakere og ledere har virkelig gjort en heltemodig dugnadsinnsats så langt i koronakrisen. Noen får fortjent oppmerksomhet i en ny undersøkelse.
EPSI Rating har nylig ferdigstilt en undersøkelse der nordmenn er spurt om hvordan de opplever at myndighetene og en rekke sentrale tjenesteleverandører har håndtert koronakrisen så langt.
Tilbakemeldingen viser at folk flest er særlig godt tilfredse med måten helsevesenet og dagligvarebransjen har håndtert krisen.
I slutten av mars gjennomførte EPSI Rating Group en studie blant befolkningen i de nordiske landene om hvor fornøyde de er med måten krisen så langt er blitt håndtert. Det er mange likheter mellom landene, og særlig helsevesenet og dagligvarebransjen får tommel opp.
Kudos til helsevesenet og dagligvarebransjen
Målingen viser at nordmenn har et godt inntrykk av hvordan helsevesenet og dagligvarebransjen har håndtert koronakrisen.
– Det er ingen tvil om at folk flest ser at leger, sykepleiere og andre helsearbeidere jobber knallhardt i kampen mot koronaviruset. Denne målingen beviser det, sier Fredrik Høst i EPSI Rating Norge.
Også dagligvarebransjen får gode tilbakemeldinger. Dagligvarebransjen har over de siste par ukene vært synlige og kommunisert godt med forbrukerne, og med dette vist at de tar sitt samfunnsansvar på alvor.
– Aktørene har kommunisert daglig om handlevett-reglene samt vært tydelige på at det ikke er nødvendig å hamstre. Dette skaper et godt inntrykk, og gir trygghet i en vanskelig tid, påpeker Høst.
– Butikkansatte har sammen med helsepersonell blitt koronakrisens helter. Vi setter alle svært stor pris på at butikkansatte setter seg selv i fare for å gi oss tilgang til livets nødvendigheter, fortsetter Høst.
Bankene har ikke vært gode nok
I en tid med mye usikkerhet er det behov for konkret informasjon og flere initiativ tilpasset folks hverdag. I krisetider er nærhet, oppfølging og kommunikasjon spesielt viktig. Målingen viser at flere av de målte bransjene har ting å ta tak i.
– Denne målingen er tatt opp noen uker inn i koronakrisen. Tallene er et tydelig tegn på at kundene var misfornøyde med blant annet bankenes første respons på krisen, forteller Høst.
– Mitt inntrykk er at bankene selv skjønte dette og har snudd seg kraftig rundt. De kunne ikke leve med å miste kundenes tillit i en kritisk tid.
Det er også verdt å poengtere at Tv- og internettleverandørene, som ofte gjør det svakt i kundeundersøkelser, får en relativt brukbar tilbakemelding fra kundene.
– Det er flere som kommenterer at de blant annet setter pris på at Tv-distributøren har gitt dem tilgang til mer innhold og underholdning kostnadsfritt. Dette oppleves som et relevant bidrag til at folk holder seg inne i en tid da det er viktig, avslutter Høst.
(EPSI Rating/myNEWSdesk)