Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Ståbord med vind i seilene
Uten å ha brukt så mye som en krone på markedsføring har tre gründere solgt flere tusen ståbord i papp for hjemmekontoret i løpet av det siste året.
– Nå opplever vi at Oppreist, ståbordet vårt for hjemmekontoret, er kontinuerlig utsolgt, forteller Øistein Offergaard Haraldstad, en av de tre gründerne bak oppfinnelsen. Vi har hatt store problemer med å levere nok ståpulter – eller ståbord – til alle som vil ha det, forteller han.
– Spesielt etter at bordet fikk store medieoppslag både i dagspressen og i etermediene, har etterspørselen vært enorm, tilføyer han.
Et lite papp-problem
Flaskehalsen har vært papp-produsenten i Hamburg:
– Produsenten klarte rett og slett ikke klart å levere nok. Under koronaepidemien har en kraftig økning i netthandelen ført til mangel på papp, som ståbordet er laget av, men nå har vi full kontroll igjen, understreker Haraldstad.
– Ståbordet selger bra i Norge og Tyskland, og vi har også sporadiske bulkleveranser til Sverige og Danmark. Haraldstad opplyser at de har store og tunge bedrifter på kundelisten.
Over 50 bedrifter og mange hundre privatpersoner har allerede kjøpt og tatt i bruk produktet, som gir hev-senk funksjonalitet på hjemmekontoret. Bordet har justerbare bein og kan plasseres på alle overflater i hjemmet. Oppreist er laget av 50 prosent resirkulert materiale, og er 100 prosent resirkulerbart.
Sideprosjekt
Ståbordet er ikke noe heltidsprosjekt for de tre gründerne Niklas Barre, Øistein Offergaard Haraldstad og Marinius Skaar.:
– Det er et kvelds- og helgeprosjekt som har gitt oss en liten ekstrainntekt ved siden av vanlig jobb, sier Haraldstad.
– Når vi ikke har fått levere nok, har vi heller ikke markedsført produktet annet enn på sosiale medier, som for eksempel Instagram. Men uten å ha brukt så mye som en krone på markedsføring, har vi til nå solgt nærmere 4000 ståbord, mye på grunn av eksponeringen i mediene.
– Fremover vil vi nok ta i bruk flere kanaler for å markedsføre ståbordet, sier Haraldstad.
Han legger til at de tre gründerne faktisk ikke har møttes fysisk mer enn to ganger i løpet av den tiden de har utviklet produktet.
– Vi har fulgt koronarådene, så alt samarbeid har foregått digitalt, sier han.
– Hvor skal dette oppfinnereventyret ende?
– Drømmen vår er å komme tilbake til kontoret, men vi har nok bidratt til å skape større fleksibilitet. Nå kan du stå og jobbe på hjemmekontoret også – uten de store investeringene i kontormøbler, mener Øistein Offergaard Haraldstad.