Revisorforeningen øker satsningen på omdømmebygging
Revisorforeningen skal tydeliggjøre revisjonen sin samfunnsmessige relevans, bygge et sterkere omdømme og øke attraktiviteten til bransjen.
Tilliten til revisjon er solid, og Revisorforeningen har en sterk faglig posisjon både blant medlemmene og samarbeidspartnerne.
– Likevel trenger både foreningen og bransjen å ta en tydeligere rolle og øke forståelsen i samfunnet for vårt kjernebidrag; nemlig tillit, sier administrerende direktør i Revisorforeningen Karen Kvalevåg.
Ansetter kommunikasjons- og strategidirektør
Dette er en ny satsning. Målet er å tydeliggjøre revisjonen sin samfunnsmessige relevans, bygge et sterkere omdømme og øke attraktiviteten til bransjen.
Cathrine Torp er derfor ansatt i en nyopprettet rolle, som kommunikasjons- og strategidirektør. Torp kommer fra stillingen som områdedirektør for kommunikasjon og brukeropplevelse i Forskningsrådet. Hun har tidligere vært kommunikasjonsdirektør for blant annet Storebrand, Equinor, og DNV.
Formålet med revisjon er å skape tillit
- Å få lov til å bidra til å bygge og foredle tillitssamfunnet vårt, gjennom å vise revisjon sin viktige rolle, er både utfordrende og ikke minst spennende. Når foreningens strategiske mål så tydelig gjenspeiler at kommunikasjon er kjerneområder for å nå samfunnsoppdraget vårt, ble det enda lettere å velge Revisorforeningen, sier Cathrine Torp.
- I nært og godt samspill med våre medlemmer, ønsker vi å bidra til å øke bransjens attraktivitet, og ta en tydelig posisjon innen bærekraft. Revisjon er limet i tillitssamfunnet. Skal vi lykkes, må vi sikre at yrket oppleves interessant for unge også i fremtiden, sier Karen Kvalevåg, som gleder seg til Cathrine starter den 2. mai.
(Revisorforeningen/NTB Kommunikasjon)