Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Store bedrifter vil masseteste ansatte
De tre svenske selskapene Tele 2, H&M og Spotify skal i løpet av de neste ukene masseteste sine ansatte.
Målet er å avdekke om noen av de ansatte har hatt Covid-19. Dersom det viser seg at en ansatt har hatt sykdommen, vil det åpne for at vedkommende kan begynne å jobbe normalt igjen og komme tilbake på kontoret.
Slik skal disse tre store, svenske selskapene ta trygge skritt mot åpning av arbeidslivet igjen.
Selskapet bak det omfattende testprosjektet er Werlabs i Kista rett utenfor Stockholm. De skal i utgangspunktet teste 2000 ansatte i Tele 2 og cirka 5000 i H&M. Det er ikke kjent hvor mange som skal testes ved Spotifys Stockholm-kontor.
Alle de tre nevnte selskapene har eierkoblinger til testbedriften Werlabs. Administrerende direktør Henrik Forsberg sier til det svenske nyhetsbyrået TT at de er enige med Folkhälsomyndigheten om at en mindre del av testkapasiteten skal gå til bedrifter i Stockholmsregionen for å få et representativt utvalgt og skape en bedre oppfatning av smittespredningen.
H&M-gruppens presseavdeling sier i en kommentar at dette vil være en helt frivillig test for deres ansatte, og at myndighetene kun vil få tilgang på anonym og aggregert data.
Testen som Werlabs utfører kan i løpet av en halv time gi svar på om en person har gjennomgått Covid-19-infeksjon og deretter dannet antistoffer.
(Werlabs/TT/Personal & Ledarskap)