Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Nikita satser på ny frisørkjede
Tross nedgangstider satser den etablerte frisørkjeden Nikita på et nytt samarbeidskonsept med etablerte frisørsalonger.
Den 31. januar ble selskapets nye konsept Axcia lansert i Oslo. Det nye frisørsamarbeidet vil gi etablerte frisørsalonger stordriftsfordeler innen innkjøp, markedsføring og effektivisering.
Byr på egen kompetanse
Nikita har nær 100 salonger totalt. - Vi har gjennom 25 år opparbeidet rutiner, systemer og gode innkjøpsavtaler. I dag driver vi landets mest lønnsomme frisørsalonger. Nå ønsker vi å dele denne kompetansen med andre frisørsalonger, sier kjedeleder Heidi Sandnes.
Responsen har så langt vært veldig god, både blant salongeiere og leverandører.- Vi fikk mange tilbakemeldinger hvor det ble påpekt at Axcia har et tilbud bransjen har behov for, sier Sandnes.
Les også: 3 millioner til unge gründere
Vil gjøre salongene proffe
Målet med det nye frisørsamarbeidet er å bidra til en mer profesjonell, effetktiv og lønnsom bransje. Medlemmene i det nye frisørsamarbeidet vil få tilgang på effektiviserende systemer og avtaler innenfor drift. Dermed kan salongeiere konsentrere seg om det faglige og kreative arbeidet. I tillegg vil de medlemmene få et større nettverk å støtte seg til.
Les også: Kvinnelige gründere satser "mykt"
"