Nikita satser på ny frisørkjede
Tross nedgangstider satser den etablerte frisørkjeden Nikita på et nytt samarbeidskonsept med etablerte frisørsalonger.
Den 31. januar ble selskapets nye konsept Axcia lansert i Oslo. Det nye frisørsamarbeidet vil gi etablerte frisørsalonger stordriftsfordeler innen innkjøp, markedsføring og effektivisering.
Byr på egen kompetanse
Nikita har nær 100 salonger totalt. - Vi har gjennom 25 år opparbeidet rutiner, systemer og gode innkjøpsavtaler. I dag driver vi landets mest lønnsomme frisørsalonger. Nå ønsker vi å dele denne kompetansen med andre frisørsalonger, sier kjedeleder Heidi Sandnes.
Responsen har så langt vært veldig god, både blant salongeiere og leverandører.- Vi fikk mange tilbakemeldinger hvor det ble påpekt at Axcia har et tilbud bransjen har behov for, sier Sandnes.
Les også: 3 millioner til unge gründere
Vil gjøre salongene proffe
Målet med det nye frisørsamarbeidet er å bidra til en mer profesjonell, effetktiv og lønnsom bransje. Medlemmene i det nye frisørsamarbeidet vil få tilgang på effektiviserende systemer og avtaler innenfor drift. Dermed kan salongeiere konsentrere seg om det faglige og kreative arbeidet. I tillegg vil de medlemmene få et større nettverk å støtte seg til.
Les også: Kvinnelige gründere satser "mykt"
"