Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Over 400 prosent økning i hjemlevering med Posten
Koronaviruset er i ferd med å skape en ny standard for distribusjon av pakker. Over hele landet er det en markant økning i personer som ønsker varer levert hjem på døra.
Størst er økningen i Oslo og Akershus hvor det har vært en økning i hjemlevering på nesten 450 prosent, sammenlignet med samme uke i fjor.
- Vi har aldri kjørt flere varer hjem på døren til folk enn hva vi gjorde i forrige uke og i går satt vi nok en ny rekord i vårt område. Folk ønsker ikke å oppsøke store folkemengder i disse tider, og vil derfor ha varene levert på døren, sier regiondirektør Hans-Øyvind Ryen i Posten i en pressemelding.
Det går mye i medisiner, dyremat og leker Det som bestilles er typiske varer som er nødvendig i det daglige, som mat, medisiner, leker til hjemmeværende barn, for til katter og hunder, og datarekvisita for å kunne ha hjemmekontor. I tillegg har det også vært en god del varer fra Vinmonopolet.
For å håndtere den voldsomme økningen i hjemlevering har Posten lagt om mange av sine rutiner og samarbeider på nye måter på tvers av avdelinger i konsernet.
- I disse dager trenger vi mange flere medarbeidere til hjemlevering. Det gjør at vi kan utnytte kapasiteten der koronakrisen har gjort at det er blitt mindre å gjøre. Jeg vil rose medarbeiderne som er fleksible og tar utfordringene på strak arm. De står på i en krevende tid, og er stolte over å bidra til at samfunnet går rundt, sier Hans-Øyvind Ryen.
Ny standard for pakkelevering Han tror at situasjonen landet er i nå kan skape en ny standard for levering av pakker som vil fortsatte også når situasjonen har normalisert seg. I Norge har kundene vært vant til at pakker det ikke er plass til i postkassen hentes på postkontor eller i Post i Butikk. Dette kan endre seg nå.
- Posten har utviklet mange forskjellige måter å levere pakker hjem til mottakerne på. Nå får de også øynene opp for hvor enkelt og praktisk dette er, sier Ryen.