Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Elkjøp har bygget opp kundeklubb med én million medlemmer
Elektronikkjeden lanserte kundeklubb i oktober i fjor, og har på under et år rekruttert én million lojale kunder. - Det er sterkt, sier merkevaresjef Marius Klemo i Elkjøp Norge.
Med 20 millioner besøkende i butikk og 60 millioner på nett hvert år, er dette en kundemasse el-kjeden er avhengige av å treffe riktig.
- Jeg er utrolig stolt av hva vi har fått til med vår CRM-satsning. Vi har lært veldig mye om kundene våre, og er nå bedre rustet til å gi mer relevant innhold og informasjon om riktige produkter til våre besøkende. At vi nå kan sikre bedre kundeopplevelser og samtidig bygge lojalitet, gagner både oss og selskapet, forteller Klemo.
Avhengige av ansatte i butikk
Klemo er klar på at kundemassen som nå er i kundeklubben aldri hadde blitt så høyt uten innsatsen fra kolleger i butikk.
- For å få denne type suksess med kundeklubb i dag, er vi avhengige av at absolutt alle i bedriften er med. Og de viktigste er ansatte i butikk. Uten deres engasjement rundt kundeklubben og deres evne til å forklare for kundene våre hva et slikt medlemskap kan gi, ville ikke millionen under et år vært mulig, sier merkevaresjefen.
Viktig med riktige samarbeidspartnere
CRM-ansvarlig i Elkjøp Norge, Michelle Skageng, har det siste året jobbet iherdig med å sikre at kundeklubb-tilbudene har skilt seg ut.
- Da vi startet opp kundeklubben i fjor var vi tydelige på at vi var nødt til å kunne tilby god verdi for alle som valgte og velger bli med i vår klubb. Vi har gjennom året jobbet med mange spennende samarbeidspartnere og flere skal det bli, sier Skageng.
Hun understreker at det i dag ikke er nok med avslag på elektronikkprodukter, men å tilby det lille ekstra.
- Vi har lenge hatt tilbud fra aktører som Dplay og Godtlevert i vår kundeklubb. Vi ser at vi kan gå utenfor vår kjernevirksomhet i disse tilbudene, noe som har blitt tatt godt imot av våre medlemmer, avslutter Skageng.
Grunnet situasjonen med COVID-19 og mange ferierende kunder i Norge i år, tilpasset Elkjøp sine kundeklubbtilbud etter dette med fordeler hos blant andre Nordic Choice Hotels og Fabel.
- Nå som vi går inn i det som erfaringsmessig er vår viktigste salgsperiode, gleder vi oss til å dele nye og spennende samarbeidspartnere, legger hun til.
(Elkjøp/myNEWSdesk)