Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Ny rapport: Slik tror vi at viruset påvirker verden
Hvordan påvirkes politikk, samfunn, næringsliv og teknologi av korona? TRY Råd har analysert situasjonen og deler sine 100 spådommer i en fersk rapport.
– Vi er sikre på at vi bommer på flere av punktene. Men også denne gangen er vi sikre på at flere av dem vil påvirke politikk, samfunn og næringsliv i tiden fremover, sier Sindre Beyer, daglig leder i Try Råd.
Last ned hele rapporten her!
Rett etter nedstengningen av Norge 12. mars 2020 lanserte TRY Råd den første utgaven av «100 endringer som følge av korona». Flere hundre lastet ned rapporten og innholdet ble tema for diskusjoner i ledergrupper og lunsjsamtaler.
Nå er oppfølgeren her, og i arbeidet med rapporten har PR-byrået snakket både med samarbeidspartnere og fagfolk for å finne trendene og endringene vi kan vente oss.
Quaranteens og quarantech
– Nyord som for eksempel "coronials", "quaranteens" og "quarantech", viser at vi lever i en tid som vil sette spor i lang tid. Mye vil bli endret, men mye vil også bli som før, sier Try Råd-lederen.
Han tror vi kan vente oss varige endringer i tech-industrien fremover, og peker på at partnerskap, produkter og tjenester som ble etablert og koblet sammen under pandemien har etablert et nytt økosystem innen innovasjon og teknologi.
– Pandemien har tvunget Norge gjennom en «innovasjons-stresstest». Aktører som ikke jobbet sammen tidligere har funnet veien til hverandre, noe som åpner for nye partnerskap og andre muligheter enn før, sier Beyer.
Lytteboom, smartbåt og strømmetjenester
I likhet med forrige gang tar rapporten for seg mulige endringer innen kategorier som politikk og samfunn, miljø og klima, økonomi, arbeidsmarked og utdanning.
I den ferske lista er det også lagt til en egen kategori for forbrukeratferd og livsstil.
– Nordmenn har endret vaner betydelig under koronakrisen. For eksempel får flere enn før internett i hytte og båt, alle strømmer mer og vi ser en lytteboom i lydbøker.
Men de store endringene må du laste ned rapporten for å lese, avslutter Beyer.
(TRY Råd/NTB Kommunikasjon)