Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
3 tips for å bli mer produktiv
En hektisk hverdag med stadige avbrytelser kan være en utfordring. En stø kurs med god oversikt gir deg det beste grunnlaget for å holde produktiviteten oppe.
Det å planlegge arbeidsdagen kan hjelpe deg å holde full oversikt over alle arbeidsoppgaver som må løses. Husk å skrive ned alt du skal gjøre. (Ill.foto: Colourbox)
Vi lever i en krevende og distraherende verden. Det å være produktiv kan noen ganger fortone seg som en umulighet. Her er tre tips, utarbeidet av Harvard Business Review, til hvordan du kan få mer gjort uten å gå på akkord med deg selv.
1. Lag en oppgaveliste
Skriv ned alt du skal gjøre i en og samme liste. Ved å skrive det ned kan hjernen slippe taket og du jobber mer effektivt.
2. Gjør det viktigste først
Før du forlater jobben på ettermiddagen er det smart å bestemme deg for hva du skal ta fatt på neste dag. Start med oppgaven tidlig neste dag når energinivået er høyest. Ved å løse krevende oppgaver tidlig på dagen unngår du samtidig avbrytelser som gjerne kommer utover dagen.
3. Sett av tid til alle oppgaver
Det er lett å bare fokusere på de store og viktige oppgavene i løpet av arbeidsdagen. Husk å sette av tid til oppgaver du vanligvis ikke bruker å prioritere, som for eksempel, skriving, kreativ tenkning, refleksjon eller relasjonsbygging.
Hold deg oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev som blir sendt ut en gang i uken. Enkeltutgaver av Personal og Ledelse kan du kjøpeher.
"