Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Drukner du i e-post?
Sitter du i timesvis å leter etter e-post hver dag? Gjør om på rutinene og start med å sortere e-posten din skikkelig, da sparer du mye tid.
For mye e-post kan bli en tidstyv på jobben. Ved å gjøre en grundig ryddejobb slipper du å kaste bort tid på å lete etter viktig e-post.
Informasjonsmengden øker stadig og mange ansatte drukner i e-post og sms. Hver dag går det med mye tid til å slette, lese eller lete etter en viktig e-post. Det viser en ny undersøkelse utført av YouGov på oppdrag fra Canon.
Nesten halvparten svenskene oppgir at de bruker minst to timer i måneden på å lete etter e-post. Noen av årsakene er utdatert teknologi.
Gamle datamaskiner og mobiltelefoner, og gamle dataprogrammer gjør det vanskelig å finne frem for over halvparten av de 1 075 personene som deltok i undersøkelsen.
Er du en av de som sliter med for mye e-post kan du begynne med:
1. Sorter innboksen skikkelig hver dag.
2. Lag mapper og undermapper og overfør viktig e-post slik at du enkelt finner frem når du trenger det.
3. Slett all e-post som du ikke trenger i fremtiden.
4. Start og avslutt dagen med noen minutter i e-postboksen for å rydde opp, slik at du er klar til neste dag.
5. Hvis du kan sjekke mail på mobilen kan du renske opp i e-postkontoen på vei inn til jobb, eller hjem fra jobben. Da får du utnyttet hele arbeidsdagen.
(Kilde: Kollega.se)