Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
1 av 3 foretak kjøper reklame på nett
36 prosent av virksomheter med minst ti ansatte kjøper reklame på internett. SSB sine tall viser at andelen virksomheter som betaler for nettreklame øker i takt med størrelsen.
Hele 43 prosent av foretakene med 100 sysselsatte betaler for reklame på internett.
På spørsmål om hvilken type reklame de betaler for, svarer 26 prosent at de betaler for reklame som baserer seg på innholdet på nettsidene, eller søkeord som leserne benytter.
9 prosent betaler for reklame som baserer seg på overvåking av aktivitetene eller profilen til internettbrukerne, og 15 prosent betaler for reklame som baserer seg på den geografiske plasseringen til internettbrukerne.