Hei! Har du fått spørsmål om å bli med i en undersøkelse fra Kantar og HRmagasinet?
Vi trenger kunnskap og innsikt om våre lesere.
Derfor har vi engasjert Kantar – et av Norges ledende analyseinstitutt – til å hjelpe oss med å gjennomføre undersøkelsen.
Mange av våre abonnenter og lesere har fått undersøkelsen tilsendt på e-post fra Kantar, og dette er en vennlig påminnelse til deg om å bidra med dine svar.
Sammen lager vi bedre innhold!
Beste hilsen
Geir Christiansen, redaktør HRmagasinet
Selg deg inn hos sjefen
Er du redd for å miste jobben eller bli overflyttet over til et kjedelig prosjekt? Her er tre måter du kan fange din sjefs oppmerksomhet.
Den amerikanske avisen Harvard Business Review gir råd til sjefer som er urolige over å miste jobben nedgangstider. Ved å ligge i forkant og være proaktiv kan du sikre din plass i selskapet.
Slik selger du deg inn:
1. Skryt av dine medarbeidere.Send en e-post til din leder der du berømmer en ung medarbeiders jobb på et prosjekt. Du vil fremstå som en lagspille og en omtenksom sjef. Samtidig drar du oppmerksomheten til din avdeling og deres fremgang. Ditt budskap; Det gir et inntrykk av at du er en god leder.
2. Ta initiativ.Spør din leder om en gjennomgang av dine prosjekter og prioriteringer. Det er bedre enn å be om en bedømming av dine resultater. Lag en liste over nøkkelprosjekter og mål for de nærmeste seks måneder. Gå gjennom denne listen med din leder. Budskapet blir følgende; Du er målrettet, oppmerksom og handlingskraftig.
3. Dra på jobb litt tidligere. Du behøver ikke jobbe flere timer, bare dra på jobben litt før. Sjefer på høyere nivå har en tendens til å være morgenfugler og de vil merke seg at du kommer på kontoret tidligere. Du vet aldri helt sikkert hvem som tar beslutninger om nedbemanning og det er derfor lurt å gjøre et godt inntrykk på samtlige som er involvert i beslutningsprosessen. Budskapet er; Du er ivrig.
Les også: Flere talenter på gulvet enn på toppen
Si din mening: Jobber du ekstra hardt i nedgangstider
(Chef.se)
"